#1 a Sosiaalisen median sovellukset ja palvelut

Some. Kuinka enää pärjäisimmekään ilman?!

Sosiaalisen median palvelut ovat minulle osittain tuttuja ja tiettyjä sovelluksia käytän lähes päivittäin. Itselleni yksi tutuimmista on Instagram. Palvelu on ilmainen kuvienjakopalvelu ja sosiaalinen verkosto, joka perustettiin vuonna 2010. Itse olen liittynyt palvelun käyttäjäksi vuonna 2012. Innostus palvelun lataamisesta syntyi, kun osa ystävistäni oli liittynyt sen käyttäjiksi ja he esittelivät sitä minulle. Jäin heti koukkuun. Nyt en osaisi enää kuvitella eläväni ilman Instagramia, vaikka hullulta se tuntuukin. Sovellusta tulee selailtua päivittäin hyvinkin paljon. Itse en julkaise kuvia tai tarinoita kovin usein, mutta tietysti seuraamieni henkilöiden kuvia ja tarinoita on kiva katsoa. Instagram on todella helppo ja selkeä käyttää. Uudet ominaisuudet ovat tehneet siitä entistäkin paremman ja päivityksiä tulee koko ajan lisää, mikä lisää sen käyttömukavuutta.


Instagramin suosio on kasvanut vuosien aikana pilviin ja käyttäjiä on jo yli miljardi! Etenkin julkisuudenhenkilöt, bloggarit, artistit, brändit jne. saavat valtavasti huomiota ja mainontaa palvelun avulla. Palvelu on yksi suosituimmista sosiaalisen median kanavista maailmalla tällä hetkellä, eikä loppua näy tulevan.


Yksi minulle ehkä vieraimmista sosiaalisen median palveluista on Twitter. Olen rekisteröitynyt palveluun kerran, mutta poistanut tilini. Palvelun käyttö ei oikein koskaan avautunut minulle ja koin sen itselleni silloin turhaksi. Facebook on palveluna hyvin samankaltainen, mutta Twitter avaa julkaisut kaikille, kun taas Facebookissa voit määritellä julkaisusi vain kavereillesi. Uskon Twitterin olevan ehdottomasti mielenkiintoinen somen kanava ja ehkä aion antaa itsekin sille vielä uuden mahdollisuuden ja perehtyä palveluun lisää.


Kommentit