# 1 b Yritysten sosiaalisen median käyttö

Valitsin tarkasteltavaksi kolme muotialan brändiä ja niiden tapaa käyttää Instagramia ja Twitteriä.

Kaikki brändit käyttävät Instagramia mainostaessaan uusimpia trendejä, kampanjoita, yhteistyömallistoja sekä muuhun yritysviestintään. Jokaisella brändillä somekuvat ovat hyvin ajankohtaisia ja uusimpia trendejä mainostetaan upeiden kuvien avulla ilman, että hintoja ilmoitetaan.
Jotkin eri brändit taas mainostavat tuotteitaan palvelussa ilmoittamalla uusimpien tuotteiden hinnat, jonka avulla he saavat kuluttajien mielenkiinnon heräämään. Huomasin kuitenkin, että kyseisten brändien mainoskuvien laatu ei ole yhtä hienostunutta ja laadukasta kuin tarkastelemani brändien somekuvat ovat. Tämä mainostapa erottaa selkeästi isoimmat brändit pienemmistä.

Jokainen käyttää Twitteriä myös mainostamalla uusimpia trendejä, yhteistyömallistoja, materiaaleja ja erilaisia kampanjoita. Tekstit ovat lyhyitä ja ytimekkäitä, mutta kuvat ovat isoja. Julkaisuissa on kuitenkin suorat linkit kaikista brändien mainostamista tuotteista heidän omille verkkosivuilleen, josta kuluttajat voivat ostaa kyseisiä tuotteita.

Yhteenvetona jokaisella brändillä oli hyvin samankaltaisia julkaisuja molemmissa somekanavissa, vain hieman eri ulkoasulla.

Seuraajia kaikilla brändeillä on eniten Instagramissa, Twitterissä seuraajia on selkeästi vähemmän.

Some haltuun - vinkkejä sosiaalisen median hyödyntämiseen ...

Kommentit