# 1 b Yritysten sosiaalisen median käyttö
Valitsin tarkasteltavaksi kolme muotialan brändiä ja niiden tapaa
käyttää Instagramia ja Twitteriä.
Kaikki brändit käyttävät
Instagramia mainostaessaan uusimpia trendejä, kampanjoita, yhteistyömallistoja
sekä muuhun yritysviestintään. Jokaisella brändillä somekuvat ovat hyvin
ajankohtaisia ja uusimpia trendejä mainostetaan upeiden kuvien avulla ilman,
että hintoja ilmoitetaan.
Jotkin eri brändit taas
mainostavat tuotteitaan palvelussa ilmoittamalla uusimpien tuotteiden hinnat,
jonka avulla he saavat kuluttajien mielenkiinnon heräämään. Huomasin kuitenkin,
että kyseisten brändien mainoskuvien laatu ei ole yhtä hienostunutta ja
laadukasta kuin tarkastelemani brändien somekuvat ovat. Tämä mainostapa erottaa
selkeästi isoimmat brändit pienemmistä.
Jokainen käyttää Twitteriä myös
mainostamalla uusimpia trendejä, yhteistyömallistoja, materiaaleja ja erilaisia
kampanjoita. Tekstit ovat lyhyitä ja ytimekkäitä, mutta kuvat ovat isoja.
Julkaisuissa on kuitenkin suorat linkit kaikista brändien mainostamista
tuotteista heidän omille verkkosivuilleen, josta kuluttajat voivat ostaa
kyseisiä tuotteita.
Yhteenvetona jokaisella
brändillä oli hyvin samankaltaisia julkaisuja molemmissa somekanavissa, vain
hieman eri ulkoasulla.
Kommentit
Lähetä kommentti